خانه / تناسب اندام / 9 توصیه برای دتاکس پاییزی
دتاکس پاییزی

9 توصیه برای دتاکس پاییزی

دتاکس روشی است که شما را از اضافه وزن حفظ کرده و درکنار آن سیستم ایمنی بدنتان را درمقابل بیماری‌ها تقویت می‌کند. برای آگاهی از روش‌ها و توصیه های دتاکس و به خصوص دتاکس پاییزی با زندگی ایده‌آل همراه باشید…

اکثر اشخاص برای رهایی از چاقی و اضافه وزن به رژیم های مختلف سر می زنند. درمیان این روش ها یکی از محبوبترین روش‌ها برنامه های دتاکس می باشد.

دتاکس اگر به طریقه ی غلط انجام شود برای بدن مضر است ولی اما اگر تحت نظر متخصص و بصورت آگاهانه انجام شود هم به لاغری کمک کرده و هم درمقابل بیماری‌ها از بدن مراقبت می‌کند.

طبق نظر متخصصین برای افزایش سطح گلوتاتیون و کمک به دتاکس  کبد باید به نکات زیر توجه کرد:

  1. آب پنیر خانگی حاوی مقدار زیادی سیستئین است. این آب را به آب سبزیجات اضافه کرده و میل نمایید.
  2. برای دتاکس کبد و ترمیم بافت DNA از سبزیجات سفید و سبز مثل سیر، پیاز، بروکلی ، گل کلم، مارچوبه، کلم برگ و .. که حاوی گوگرد فراوان است، استفاده کنید.
  3. میوه و سبزیجات زرد، قرمز و نارنجی مثل هویج، کدوتنبل، قیسی، لیمو، انارو توت فرنگی حاوی کاروتنودلر و لیکوپن بوده و به ترمیم و حفاظت بافت‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل مصرف این سبزی و میوه‌ها در دتاکس مفید خواهد بود.
  4. با پررنگتر شدن رنگ میوه‌ و سبزی، آن میوه و سبزی از لحاظ آنتی اکسیدان غنی تر می‌شود. شاه توت، بلوبری، لبو، کلم قرمز، انگور سیاه و قیسی سیاه از این دسته ها هستند.  میوه های بنفش و آبی  سرشار از رسوراترول و فنولیک بوده که این ماده ها به سلامت کبد تاثیر بسزایی دارند.
  5. زنجبیل، زردچوبه و هل به ترمیم بافت ها کمک می‌کند. درهرحالتی بخصوص دتاکس از این ادویه جات استفاده کنید.
  6. آب خوردن را رها نکنید. نوشیدن آب به کلیه ها در دفع سموم کمک می‌کند. در دتاکس آب‌های طعم دار بسازید و بنوشید. نوشیدن آب طعم دار به مراتب آسان تر و دلچسب تر خواهد بود.
  7. برای افزایش اثر دتاکس و موثرتر بودن آن، از تخم کتان، شنبلیله وماهی که حاوی مقدار زیادی امگا3 است در دتاکس تان استفاده کنید.
  8. درطول دتاکس آووکادوو مصرف کنید. زیرا این میوه حاوی روغن اشباع نشده، آنتی اکسیدان و ویتامین های A,C,E است.
  9. به آب سبزیجات و سالادهایتان روغن زیتون اضافه کنید.

 

برای جلوگیری از ابتلا به فلور روده نکات زیر را فراموش نکنید:

  • با مصرف میوه و سبزیجات خام و حاوی فیبر بالا به کار روده‌ها کمک کنید. این کار باعث می‌شود که روده ها بهتر کار کنند و سموم بجای ماندن در روده و جذب دوباره دفع شوند.
  • مصرف ماست، کفیر، آب شلغم و ترشی خانگی باعث ورود مقدار مناسبی پروبیوتیک به بدن میشود.
  • سبزیجاتی مثل اسفناج، برگ چغندر، تره و شوید که رنگشان تیره است را حتما مصرف کنید. این سبزیجات سرشار از فیبرو ویتامین C که یک آنتی اکسیدان قوی است می باشد. آب سبزیجات را با ته مانده و پالپشان مصرف کنید.

 

با رعایت تمام نکات بالا در دتاکس پاییزتان:

  1. لاغر می شوید.
  2. سموم کبدی را دفع می کنید.
  3. بدنتان را ترمیم کرده و درمقابل بیماری ها مقاوم خواهید بود.

همچنین ببینید

لاغری در خانه

برنامه ورزشی 4 روزه تاثیر گذار برای لاغری در خانه

با تغییرات آب و هوایی بخصوص سرد شدن هواها، برنامه ورزش و نرمش همه ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *