خانه / سبک زندگی / 8 راهکار آسان برای رهایی از استرس روزانه
رهایی از استرس

8 راهکار آسان برای رهایی از استرس روزانه

در حقیقت, داشتن کمی استرس و نگرانی روزانه برای ادامه ی زندگی و حواس جمع بودن نسبت به آن  لازم است! اما زمانی که از حدی فراتر رود چه در حالت های گذرا و چه در حالت های ماندگار تر علاوه براینکه شخص را دچار افسردگی و ناراحتی میکند میتواند باعث انواع  مشکلات فیزیکی در اشخاص شود تا جایی که منشاء اصلی بسیاری از درد های ناشی از اختلال در خواب , درد معده و تپش قلب و سایر بیماری های جدی قلبی عروقی از استرس میباشد و برای مقابله با آن روزانه هزاران راهکار ارائه میشود پس با زندگی ایده آل همراه باشید تا 8 راهکار موثر برای رهایی از استرس و کاهش آن را به شما معرفی کنیم .

کیفتان را از یک روز قبل حاضر کنید !

درست مانند روزهای مدرسه ,اینکه فردا چه لباسی میخواهید بپوشید ,چه کیفی بردارید ,چه غدایی را با خود به سر کار ببرید را شب ,قبل از خواب آماده کنید! حتی اگر حوصله ی این کار را نداشتید باز سعی کنید که آن را انجام دهید زیرا 10 دقیقه ای که فردا صبح به هنگام آماده شدن برایتان خواهد ماند شما را از دستپاچگی و در نتیجه استرس نجات خواهد داد.

5-10 دقیقه زودتر در سر قرار حاضر شوید!

دغدغه ی  رسیدن بر سر قرار های کاری یا قرارهای ملاقات یکی از بزرگترین استرس افرادیست که در شهر های بزرگ زندگی میکنند از این رو سعی کنید بسته به مدت زمانی که در راه خواهید بود ,زمان از خانه در آمدنتان را پیش بینی کرده و 10 الی 15 دقیقه زودتر از این زمان از خانه خارج شوید چرا که با انجام این کار از دستپاچگی بزرگی خلاص خواهید شد اما اگر از افرادی هستید که انجام تمام کارهایتان را به دقیقه ی 90 باقی میگذارید ,پیشنهاد میکنیم ساعتتان را 10 دقیقه عقب بکشید !

کارهایتان را یکی یکی انجام دهید !

اثبات شد “multitasking ” یا انجام همزمان چندین کار که اخیرا بسیار متداول شده بود و اکثر کارفرماها به آن رغبت نشان میدادند, دربسیاری از کارها  کارایی و کیفیت لازم را ندارد!از این رو توصیه میشود کارهایتان را تک به تک انجام دهید زیرا در غیر این صورت خط زدن مکرر و پی در پی کارهایی که در طول روز باید انجام شوند ذهنتان را خسته کرده و شما را دچار استرس و اضطراب میکند !

در زمان استراحتتان واقعا استراحت کنید !

در زمان استراحتتان چشم هایتان را بسته و به ذهنتان استراخت دهید یا قدم بزنید و هوایی تازه کنید یا اگر غذا میخورید ,آرام آرام و بدون توجه به چیزخاصی غذا بخورید (این کار در عین حال باعث میشود که کمتر غذا خورده وراحت ترآن را هضم کنید )!

الویت بندی تان را به درستی انجام دهید !

آیا در انجام کارها به ساده ترین الویت بندی ممکن فکر میکنید ؟ آیا به مدت زمانی که برای هر کار لازم است و کار بعدی که بهتر است شروع شود ,فکر میکنید ؟هنگام الویت بندی کارها به این نکته دقت داشته باشید که چه کاری مهم تر و ضروری تر است ! با داشتن یک الویت بندی درست از کارها تا حد قابل توجی استرس رسیدن به کارهای روزانه تان و اضطراب ناشی از آن نیز رفع میشود.

یک محیط کار ایده آل برای خود فراهم کنید !

ممکن است فکر کنید که میتوانید در جای شلوغ و پر سروصدا نیز به بهترین وجه ممکن کار کنید اما این یک حقیقت است که در محیط کار چیزی آزار دهنده تر از صدای تلفنی که به دلایل مختلف زنگ میخورد و با عث به هم خوردن تمرکزتان میشود نیست !اگر میتوانید تلفن و حتی اینترنت را ببندید و کاملا روی کارتان تمرکز کنید ! با این کار ممکن بیشتر به تایم استراحت نیاز داشته باشید اما قطعا به کاری که انجام میدهید تسلط بیشتری خواهید داشت .

به میزان لازم و کنترل شده از ایمیل و شبکه های اجتماعی تان استفاده کنید !

امروزه چک کردن ایمیل و شبکه های اجتماعی به طور مداوم و حس مجبوریت جواب دادن به آنها حتی اگر ضروری نباشند ,یکی از بزرگترین مشکلات همیشه در دسترس بودن افراد محسوب میشود ! بنابراین سعی کنید این کار را کمتر تکرار کرده و تا جای ممکن در بازه های زمانی خاص آن را انجام دهید علاوه براین کوتاه تر نوشتن جواب –در حد 1 الی 5 جمله – نیز تا حد زیادی در کمتر اتلاف شدن وقتتان موثر است !

80 درصد زمان تان را صرف پیدا کردن راه حل کنید !

پرسیدن چرا و چطور در زمانی که به مشکلی بر خورده اید فقط باعث هدر رفتن وقت و افت کارایی تان میشود !بنابراین هنگامی که به مشکلی برخوردید با آرامش فکر کرده و روی راه حل آن تمرکز کنید .80 درصد زمانی را که برای رفع یک مشکل صرف میکنید باید به پیدا کردن راه حل آن مشکل اختصاص دهید و در 20 درصد باقی مانده باید برای دانستن دلیل وقوع آن و تکرار نشدن دوباره ی آن مشکل تلاش کنید!

همچنین ببینید

جدایی

هنگام جدایی و دل شکستگی چکار کنیم ؟

اگر از جدایی رنج میبرید یا دل شکسته اید با زندگی ایده آل همراه باشید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *