خانه / تناسب اندام / 5 توصیه مهم برای کسانی که می‌گویند هرکاری می‌کنم لاغر نمی‌شوم
هرکاری می‌کنم لاغر نمی‌شوم

5 توصیه مهم برای کسانی که می‌گویند هرکاری می‌کنم لاغر نمی‌شوم

لاغری و کاهش وزن برخی از افراد نسبت به بقیه سختتر است.به همین دلیل 5 توصیه برای این افراد خواهیم داشت. برای آگاهی از این توصیه‌ها با زندگی ایده‌آل همراه باشید تا پاسخ سوال هرکاری می‌کنم لاغر نمی‌شوم را پیدا کنیم.
با آمدن فصل بهار و تابستان لباس‌هایی که می‌پوشیم سبکتر و نازکتر بوده و اضافه وزنمان با این لباس‌ها بیشتر به چشم می‌آید. از طرف دیگر اضافه وزن باعث کم شدن تحرک، خستگی زودرس و بدنبال آن باعث ایجاد درد مفاصل و پاها می‌شود. از آنجایی که لاغری و کاهش وزن برخی از افراد نسبت به بقیه سختتر است، آن‌ها شکایتهایی از جمله
هرکاری که می‌کنم لاغر نمی‌شوم” خواهند داشت. به همین دلیل 5 توصیه به این افراد خواهیم داشت:

عادات غذایی‌تان را کنترل کنید!


ابتدا نگاهی به عادات غذایی‌تان بندازید. درطول روز بدون کنترل و توجه به کالری و مقدار چیزی که می‌خورید ، خشکبار و یا هرخوراکی دم دستتان است را مصرف می‌کنید. مصرف شکلات و کاکائوهایی که دم دستتان است به دلیل داشتن شکر باعث می‌شوند زودتر احساس گرسنگی کنید، این خود سبب میشود در وعده های اصلی و یا میانوعده ها غذای بیشتری مصرف کنید.

غذا را تند نخورید!

سریع خوردن غذا باعث می‌شود قبل از رفتن سیگنال سیری به مغز شما به خوردن ادامه دهید. سیگنال سیری قبل از 15 الی 20 دقیقه به مغز نمی‌رود. بهمین دلیل وقتی ننشته در سرسفره شروع به خوردن بی‌وقفه غذا می‌کنید قبل از اینکه پیام سیری به مغزتان برسد شما بیش از احتیاجتان غذا خورده‌اید. در این نقطه مابین معنی سیری و یا بیش از حد پر شدن از غذا تمایزی قائل نشده‌ایم.

از فست فود دوری کنید!


به دلیل سریع آماده شدن و مصرف راحت فست فودها باعث می‌شود که غذا را تند تند بخورید و همچنین بدلیل کالری بالا و مضر بودن باعث آسیب به سلامتی و چاقی می‌شود. بنابراین باید از فست فودها دوری کنید. شاید درمحل کار بهترین گزینه برای یک وعده کامل فست فود است اما بدانید این غذاها خوشمزگی‌شان فقط از کیفیت نان و یا گوشت استفاده شده در آنها نیست، بلکه مقدار زیادی روغن هم در آن‌ها استفاده شده است. بهمین دلیل از اینگونه خوراکی ها دوری کنید.
اگر مجبورید یکی از وعده‌های غذاییتان را در محل کارتان میل کنید، بجای سفارش بیرون رفته و دریک جای سالمتر غذا بخورید. سعی کنید با خانواده غذا بخورید تا هم غذاها سالم باشند و هم آرامتر و بهمراه صحبت‌های خانواگی غذایتان را خورده باشید.

در مصرف سس دقت نمایید!

شاید فکر کنید که زیاد نمی‌خورید ولی باید بدانید که سس غذاها و سالادها کالری آنها را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. سالادی که بمنظور لاغری مصرف می‌کنید نباید شامل کالری بالایی باشد. بهترین سس ها برای سالاد مقداری روغن زیتون، سرکه، آبلیمو می‌باشند. همچنین بجای سس آماده از سسهای خانگی در پخت غذا و ماکارونی استفاده کنید.

به چکاپ رفته و ارزش‌های سلامتی تان را کنترل کنید!


مقاومت انسولین و پرکاری تیروئید کاهش وزن را سختتر می‌کند. باید به چکاپ رفته و ارزشهای خون و وضعیت هورمون‌ها را کنترل کنید تا اگر مانعی سرراه لاغریتان بود آن را درمان نمایید.

همچنین ببینید

گیاهخواری

5 خطای معمول که در تغذیه گیاهخواری انجام می‌شود

تغذیه گیاهخواری یا همان وگان، بی شک در روزهای اخیر به یک موضوع و سبک …

یک دیدگاه

  1. خیلی عالی بود ممنون از سایت عالی و بسیار مفید شما
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *