خانه / دسته‌بندی نشده / کاهش وزن و لاغری بعد از زایمان
کاهش وزن و لاغری بعد از زایمان

کاهش وزن و لاغری بعد از زایمان

پس از سپری کردن دوران حاملگی اکنون کودنتان را با سلامتی کامل در آغوش گرفته اید و اکنون زمان کاهش وزن و لاغری بعد از زایمان است. ما  همراه همیشگی شما راهنمایی هایی در این زمینه برایتان داریم که بارعایت آنها صدرصد یک مادر خوش اندام می‌شوید، بنابراین مادران عزیز برای تناسب اندام با زندگی ایده آل همراه باشید…

 

میزان اضافه وزن خود را مشخص کنید

برای موفقیت درمسیر کاهش وزن ابتدا هدف خود را مشخص کنید که می‌خواهید چند کیلو لاغر شوید. قبل از حاملگی چند کیلو بودید و اکنون می‌خواهید چند کیلو شوید؟ایده آل کیلو اکثرا 105 الی 110 واحد کمتر از قدتان به سانتی متر است.وزن ایده آل به شخصی به قد 160 ، 50 الی 55 است. با این حساب می‌توانید وزن ایده آلتان را مشخص کرده و یادداشت کنید.

 

مقدار وزنی که می خواهید کم کنید را به چندین قسمت تقسیم کنید

پس از آنکه میزان وزنی که باید لاغر شوید را مشخص کردید آن را به چندین قسمت تقسیم کنید. مثلا اگر می خواهید 20 کیلو لاغر شوید آن را به 4 الی 5 قسمت تقسیم کنید که خود را زیاد تحت فشار احساس نکنید. مثلا کاهش ماهانه 4 کیلو یعنی هر هفته 1 کیلو کاهش وزن. “هفته ای 1 کیلو واقعا عالی است. ”  این جمله را مداوما برای خود تکرار کنید و بدانید این 1 کیلوهایی که کم می کنید شما را قدم قدم به وزن ایده‌آل تان نزدیک می‌کند.

 

با حوصله قدم‌های اقدام و اجرای برنامه لاغری تان را بردارید

اگر هدفتان کاهش وزن و زندگی سالم است، تغذیه متعادل را برای خود به یک سبک زندگی تبدیل کنید. و اما تغذیه متعادل چیست؟ یعنی خوردن وعده صبحانه، مصرف خوراکی سالم در نهار، مصرف میانوعده بعنوان عصرانه و خوردن یک غذای سبک در وعده شام است. وقتی که این تعادل و برنامه را به زندگیتان بیاورید اضافه وزنتان یکی یکی از دست خواهید داد و به هدفتان خواهید رسید.

خوراک سبزیجات و آش و سوپ‌ها را به برنامه غذاییتان بیاورید

مادرانی که شیر می‌دهند خیلی زود گرسنه می‌شوند. بهمین دلیل امکان دارد به خوردن تنقلات متمایل شوند. اگر به این تله بیفتید امکان ندارد بتوانید از اضافه وزن حاملگی تان خلاص شوید. پس چه باید کرد؟ آش دوغ، عدسی، سوپ مرغ و سوپهایی که به لاغری کمک می‌کنند را دائما بپزید. وقتی که گرسنه می‌شوید بجای خوردن تنقلات سوپهای حاوی اسفناج، کرفس، برگ چغندر، لبو، کدو و لوبیا بپزید و تا وقتی که احساس سیری کردید بخورید.به این ترتیب بدون احساس گرسنگی براحتی لاغر می‌شوید.

 

به اندازه کافی لبنیات مصرف کنید؟

پنیر، ماست، شیر، کفیر، دوغ و سایر لبنیات باعث سیری طولانی شده و سرعت متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. وقتی احساس گرسنگی کردید یک پیاله ماست یا یک لیوان دوغ بخورید. اگر این ماست خانگی باشد فوائد آن بیشتر خواهد بود. در صبحانه حتما پنیر مصرف کنید.  در میانوعده ها و وقتی شب احساس گرسنگی کردید شیر، کفیر و ماست بخورید. این قدم های کوچک به یکدیگر می پیوندند و درنهایت به وزن ایده‌آلتان خواهید رسید.

 

روزانه 15 لیوان آب بنوشید

یکی از مهمترین و موثرترین قدم ها درمسیر لاغری نوشیدن 15 لیوان آب در طول روز است، زیرا آب سرعت متابولیسم را افزایش داده و باعث سوزاندن کالری بیشتری می‌ شود، همچنین ورم و سم بدن را زدوده و دفع می کند. اگر آب نوشیدن را فراموش می کنید زنگ هشداری را تنظیم کنید تا به شما یاد آوری کند. شک نکنید: آب خوردن به لاغریتان کمک می کند! آب خوردن باعث افزایش شیر مادرشده و جلوی ضعفتان را به شیرینی ها کاهش می دهد.

 

ماهی و مرغ طبیعی بخورید

اگر وضع اقتصادی تان مناسب است پروتئین های طبیعی مثل ماهی و مرغ طبیعی مصرف کنید. به این ترتیب خودتان را در طولانی مدت  سیر احساس کرده و چربی سوزی بالاتری خواهید داشت. اگر وضع اقتصادی تان مناسب نباشد می توانید از پروتئین های گیاهی مثل عدس، لوبیا، بلغور، کینوآ و تخم چیا استفاده کنید. بعنوان مثال می‌توانید در وعده شام پلو بلغور، اسفناج و دوغ مصرف کنید.

برای لاغری حرکت کنید

می دانیم نمی توانید بچه تان را در خانه بگذارید و به بیرون برای پیاده روی بروید. حق با شماست، اما می توانید در خانه برقصید، در خانه پیاده روی کنید، ورزش موضعی کنید و یا خانه تمیز کنید. 1 ساعت تمیز کردن خانه 300 کالری می سوزاند.

 

از تجربه لاغری بقیه استفاده کنید

گوش کردن تجربیات کسانی که وزن دوران حاملگی شان را کم کرده اند و تکرار کردن کارهایی که کرده اند به لاغریتان سرعت می‌بخشد.

 

 معجون های لاغری درست کنید

معجون های لاغری مختلفی داریم: مثل شیر دارچینی، ماست و سماق، آب گردو و … .

با تحقیق و یافتن معجون مناسب خود می توانید به لاغریتان سرعت بخشید.

 

با رعایت این نکات براحتی میتوانید اضافه وزن حاملگیتان را از دست دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *