خانه / تناسب اندام / چرا باید پیاده روی کنید؟
چرا باید پیاده روی کنید؟

چرا باید پیاده روی کنید؟

از سلامت قلب گرفته تا سرعت بخشیدن به متابولیسم،از کاهش وزن گرفته تا درمان ناراحتی‌های روحی و عصبی چندتا از هزاران فایده‌ی پیاده روی است. برای دست یافات به 20 دلیل کافی و عالی برای پیاده روی با زندگی ایده‌آل همراه باشید…

پیاده‌روی هیچ تجهیزات خاصی نیاز نداشته و در زمینه سلامت نقش بسیار مهمی بازی می کند.پیاده روی هم برای سلامتی جسمی و هم سلامت روحی نقش مهمی بازی می کند.

متخصصین بر اهمیت پیاده‌ روی با برنامه و منظم تاکید کرده و می گویند که روزانه حداقل باید 30 دقیقه پیاده روی کنید.  پس شما نیز روزانه 30 دقیقه پیاده روی را فراموش نکنید. و حالا برویم سروقت اینکه چرا باید پیاده روی کنیم.

20 دلیل برای پیاده روی!

در جهان امروز در زمینه درمان همواره پیشگیری بهتر از درمان است. و پیاده روی از جمله راه های پیشگیری از بیماری هاست، متخصصین 20 دلیل انتخاب این ورزش برای سلامتی را به شرح زیر بیان می‌کنند:

  • پیاده روی را در هرمکانی، درهر فصلی و درهر ساعتی از روز، در مسافرت، جنگل و … براحتی می توانید انجام دهید.
  • تجهیزات خاصی نداشته و قوانین را خودتان تعیین می کنید. کل تجهیزات لازم یک دست لباس مناسب ورزشی و یک جفت کفش پیاده روی مناسب است.
  • هم میتوانید فردی و هم گروهی این ورزش را انجام دهید.
  • قلبتان قوی می شود، گردش خون را بهبود می بخشد.
  • پیاده روی منظم مرگ حاصل از بیماری قلبی را 40 درصد کاهش می دهد.
  • استخوانتان را محکم کرده و در کهنسالی از پوسیدگی استخوان جلوگیری می کند.
  • پیاده روی ترشح هورمون های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول را کاهش می دهد.
  • سرعت متابولیسم را افزایش می دهد.
  • اگر پیاده روی را مانند دو آهسته انجام دهید حجم کبدتان را افزایش داده و به تنفس تان کمک می کند.
  • در مقابل بیماری های عفونی مانند سرماخوردگی از بدن مراقبت می کند.
  • پیاده روی ترشح هورمون های شادی مانند سروتونین و اندورفین را افزایش می دهد.
  • سطح انسولین را به طور طبیعی متعادل می سازد، بنابراین احساس گرسنگی کاذب نخواهید داشت.
  • به خواب مناسب و عمیق تان کمک خواهد کرد.
  • پوستتان زیبا خواهد شد.
  • پیاده روی منظم باعث ترشح هورمون هایی می شود که درد بدن را با راه طبیعی کاهش می دهد مانند درد میگرن.
  • پیاده روی به کنترل وزنتان کمک خواهد کرد، مثلا شخصی به وزن 70 کیلو، اگر روزانه نیم ساعت پیاده روی کند ، ماهی 1 الی 3 کیلو کاهش وزن خواهد داشت.
  • در مقابل بیماری هایی مثل افسردگی و آلزایمر مراقبت می کند.
  • اگر بصورت دو آهسته انجام دهید باعث افزایش گلبول های قرمزتان می شود. همچنین انعطاف رگهای خونی را افزایش می دهد.
  • کبد مواد زاید بدن را راحتتر دفع می کند.
  • اگر بصورت دو آهسته انجام دهید سن بیولوژیکتان را 12 سال کمتر می کند.

ورزش و حرکت فقط براساس یک قانون و باید خیلی بهتر از اصلا حرکت نکردن از روی تنبلی است. بنابراین حرکت کنید تا سالم بمانید.

همچنین ببینید

گیاهخواری

5 خطای معمول که در تغذیه گیاهخواری انجام می‌شود

تغذیه گیاهخواری یا همان وگان، بی شک در روزهای اخیر به یک موضوع و سبک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *