خانه / تناسب اندام / خوراکی هایی که بعد از شام می‌توانیم بخوریم و چاق نشویم
چاق نشویم

خوراکی هایی که بعد از شام می‌توانیم بخوریم و چاق نشویم

بخصوص در روزهای طولانی تابستان که حتی عصر و شب هم هنوز هوا تاریک نمی شود، و روزها نمی‌گذرد ، همه می خواهند این روزهای طولانی را با لذت بگذرانند و همانطور که می دانید خوردن یکی از لذت های بشریت درجهان امروز است. اما آیا تاحالا فکر کردید که شب ها چه بخوریم که چاق نشویم ؟

اگر درانتخاب خوراکی های که شب می خورید دقت نکنید هم روی کیفیت خوابتان و هم روی وزن‌تان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

خوراکی هایی که شما در ساعات پایانی شب مصرف می کنید هم باید کالری مناسب داشته باشد، هم باید خاصیت سیرکنندگی داشته باشد و همچنین بتوانید براحتی بعد از مصرف آن بخوابید. برای آگاهی از بهترین انتخاب ها برای وعده بعد از شام با این بخش از موضوع تناسب اندام با زندگی ایده آل همراه باشید…

 

و اما بهترین انتخاب ها برای وعده بعد از شام که با خوردن آن ها چاق نشویم کدامند؟

  • اگر شما از آنهایی هستید که دلتان همیشه شیرینی و غذاهای قندی می خواهد، یکی از بهترین انتخاب ها خوردن یه برش آناناس و پودر دارچین است. همچنین به اندازه کافی آب بنوشید.

 

  • اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه باید درکنار چای چیزی بخورید، بهترین انتخاب بیسکویت های سبوس دار با مخلوط میوه خشک است. اما در تعداد و پرس هایتان دقت کنید.

 

  • وقتی که دمنوش های گیاهی را گرم یا ولرم مصرف کنید بصورت طولانی مدت در معده حس سیری بیشتری خواهید کرد. چای سفید، چای سبز و سایر دمنوش های گیاهی بهترین انتخاب ها برای وعده های بعد شام هستند.

  • اگر شب ها طولانی هستند، یکی از بهترین انتخاب ها سبزیجات خام و سایر سبزی هاست. خوراکی هایی که آب بیشتر و کالری پایین دارد مثل ساقه کرفس، کاهو، خیار و هویج از این دسته خوراکی هاست.

 

  • یک برش نازک نان، سبزیجات خام و پنیر خامه ای کمچرب یکی دیگر از انتخاب های شماست.

  • موز یکی از میوه هاییست که خواب رفتننان را آسان تر می کند. اگر قبل خواب هوس میوه کردید، یک موز به همراه پودر دارچین یکی دیگر از بهترین خوراکی هاست.

 

  • گیلاس یکی دیگر از میوه های مهم و مفید برای یک خواب با کیفیت است. 12-15 تا گیلاس یکی از بهترین انتخاب های برای وعده بعد از شام است.

 

  • شیر حاوی یک آمینو اسید بنام تریپتوفان بوده و این ماده به خواب باکیفیت و راحت اشخاص کمک خواهد کرد. همچنین مانع گرسنگی کاذب است.

  • آجیل ها حاوی روغن و کالری بالا بوده اما اگر آن ها را در حد مناسب مصرف کنید بخصوص بادام  برایتان مفید بوده و حاوی منیزم است و باعث کاهش استرس و بالا رفتن کیفیت خواب خواهد شد. 10-12 عدد بادام برای یک وعده کافی است.

 

  • یکی دیگر از خوراکی ها برای وعده بعد از شام، ذرت بوداده بدون روغن و کم نمک است که حاوی فیبر فراوان بوده و یکی از بهترین انتخاب هاست.فراموش نکنید که 1 لیوان ذرت بوداده به این شکل معادل یک کف دست نان سفید می باشد.

 

مراقب سندرم شب خواری باشید

اگر بعد از شام، همواره و به مدت طولانی دلتان غذا خوردن خواسته و روزهاست این حالت ادامه دارد و نمی توانید با شب خواری تان بجنگید، امکان دارد دچار سندرم شب خواری شده باشید. ابتدا باید به اساس شروع این مشکل برگردید. دلیل شب خواری می تواند چند دلیل عمده داشته باشد. ممکن است درطول روز انرژی کافی دریافت نکرده باشید، یا ممکن است انسولیتان مشکل داشته باشد و یا دچار پرخوری عصبی شده باشید.

اگر شب خواری تان ادامه داشت هر روز هرچه را خورده اید یادداشت کرده و بدنبال کشف دلیل آن باشید.

 

همچنین ببینید

ورزش‌هایی برای لاغری و سفت‌ کردن بازوها

ورزش‌هایی برای لاغری و سفت‌ کردن بازوها

همواره و درتمامی فصول بانوانی هستند که برای لاغری شکم و باسن تلاش می‌کنند، اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *