خانه / سلامت / نکاتی که در هنگام استفاده از موبایل باید توجه شود
هنگام استفاده از موبایل

نکاتی که در هنگام استفاده از موبایل باید توجه شود

به گفته‌ی متخصصین توانبخشی و فیزیک درمانی استفاده از وسیله‌های همراه بخصوص تلفن همراه باعث ایجاد درد و ناراحتی در نواحی کمر، گردن، سردرد ناشی از گردن‌درد، آسیب تاندون و آسیب رسی عصبی می‌شود.با زندگی‌ایده‌آل همراه باشید تا با نکاتی که در هنگام استفاده از موبایل باید توجه شود آشنا شویم …

متخصصین توانبخشی می‌گویند:  “درست ایستادن و نشستن باعث سلامت ستون فقرات شده و درکنار آن با سلامتی روحی و جسمی بدن رابطه مستقیم دارد، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که درست ایستادن باعث ترشح زیاد سروتونین می‌شود”.

 

استقاده نادرست از موبایل بیشترین تاثیر منفی روی گردن خواهد گذاشت

استفاده بیش از حد تلفن همراه و پایین بودن ارگونومی باعث بروز بیماریهایی مثل آسیب دیدن مهره‌های کمر و گردن، سردرد، آسیب تاندون و و آسیب رسی عصبی می‌شود. علاوه بر این موارد استفاده از تلفن همراه در هنگام دویدن و یا پیاده روی سریع باعث اسیب شدید می‌شود بخصوص در سطوح ناصاف. بهمین دلیل برای کاهش ریسک و پتانسیل احتمالی آسیب دیدن‌ها باید درست بایستیم، قدمهای محکم برداریم و نکات ایمنی را در استفاده درست از تلفن همراه رعایت کنیم.

توصیه‌هایی برای استفاده بهتر و درست‌تر از تلفن همراه

در این بخش میخواهیم به توصیه‌های طلایی برای استفاده ارگونومیک از تلفن همراه بپردازیم:

  1. درهنگام استفاده از تلفن همراه بجای خم کردن گردن تلفنتان را به سمت صورتتان بالا بیاورید.
  2. درهنگام خواندن متنی از صفحه تلفن همراه، موبایلتان را درمقابل چانه و یا کمی پایینتر نگه دارید. به هیچ وجه موبایلتان را درمقابل سینه و یا در بغلتان نگه ندارید.
  3. درهنگام تایپ علاوه بر انگشت شست سعی کنید از دیگر انگشتانتان هم استفاده کنید. برای اینکار موبایل را روی سطح صافی قرار داده و از سایر انگشتانتان هم استفاده کنید و یا با یک دست نگه داشته و با دیگر دستتان تایپ کنید.
  4. در هنگام استفاده از انگشت شست برای تایپ بجای خم کردن انگشت، انگشت را صاف نگه داشته و با قسمت وسط دو بند بالایی تایپ کنید.
  5. مچ دستتان را تاحد امکان راحت و صاف نگه دارید.
  6. در هنگام تایپ انگشتان و مچ دستتان را به هیچ وجه منقبض نکنید و درست بنشینید.
  7. برای اینکه ستون فقراتتان خم نشده و با گذست زمان دچار قوز کمر نشوید گردنتان را خم نکنید.
  8. پیامهایتان را تاحد امکان کوتاه کنید و سعی کنید از پیامهای صوتی و یا سیستم شناسایی صدا برای نوشتن پیام استفاده کنید. تایپ زیاد باعث آسیب بیشتر به مچ و انگشتان خواهد شد.
  9. اگر تلفنتان لمسی است آن را در موقعیت مناسب صورتتان بصورت ایستاده نگه دارید تا مجبور نشوید که فقط با انگشت شست تایپ کنید.
  • برای کارهای طولانی مدت از تبلت یا تلفن همراه استفاده نکنید.
  • زمان تایپتان را به 10 الی 15 دقیقه محدود کنید. بعد از هر 15 دقیقه حداقل 2_3 دقیقه استراحت کنید.

 

باتوجه به این نکات نتیجه ی استفاده از تلفن همراه ناسالمی نخواهد بود.

همچنین ببینید

لب های خشک

راه‌های درمان لب های خشک و ترک خورده

لب‌هایمان یکی از حساسترین اعضای بدنمان است. قدری حساس که با ماندن درمقابل آفتاب و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *