خانه / سلامت / رژیم تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن
تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن

رژیم تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن

برای اینکه سیستم ایمنی بدنتان قوی شده و بدنتان مقاوم شود باید به اندازه کافی پیاده روی  کرده و در هوای ورزش کنید، همچنین باید از مواد غذایی طبیعی و مقوی تغذیه کرده و همچنین از سیگار و کافئین دوری کنید. از طرف دیگر باید به نظم و برنامه خوابی‌تان دقت مضاعف داشته باشید. برای آشنایی و دست یافتن به رژیم تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن با زندگی ایده‌آل همراه باشید…

تقویت سیستم ایمنی بدن

حضور در محیطی که سرشار از اکسیژن است سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. به عدم استفاده از خوراکی‌های حاوی مواد نگه‌دارنده توجه کافی باید داشت. استفاده از میوه و سبزی و خوراکی‌ها در فصل خودش بسیار مهم است.

مضطرب، خسته و کلافه بودن باعث می‌شود که سیستم ایمنی ضعیف شود و در نتیجه‌ی آن بسیار آسانتر به بیماری مبتلا شویم و همچنین شاد و آرام بودن نتیجه عکس آن را خواهد داشت. اگر از سیگار و کافئین نمیتوانید دست بکشید باید به فکر دوری و ترک آنها باشید زیرا این کار به مراتب سیستم ایمنی بدنتان را تقویت خواهد کرد.

لیست رژیم تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

برای این که سیستم ایمنی و پایداری بدن قوی باشد نباید وعده صبحانه را فراموش کرد. در این وعده  پنیر، تخم‌مرغ، گوجه فرنگی، خیار، عسل و … را می‌توانید براحتی در برنامه غذاییتان جای دهید. همچنین در میان وعده بادام، گردو، پسته، کشمش میتوانند گزینه مناسبی باشند. 3 بار در هفته براحتی می‌توانید ترجیحا ماهی یا گوشت قرمز مصرف کنید.  همچنین یک بشقاب سالاد بزرگ در کنار غذای اصلی میتواند گزینه مناسبی برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان خواهد بود. لیست زیر نمونه‌ای از این برنامه غذایی است:

  • صبحانه:

– 1 لیوان چای سبز/1 لیوان چای سیاه همراه با لیمو

– 1 عدد تخم مرغ

– 5-6 عدد زیتون

پنیر

– 1 قاشق چایخوری عسل

– گوجه فرنگی، خیار و سبزیجات خام

– 2 کف دست نان سبوسدار

 

  • میان‌وعده:

– 8 عدد بادام، 1 قاشق غذاخوری کشمش یا 8 عدد فندق یا یک عدد پرتقال متوسط

 

  • ناهار:

– 8 قاشق خوراک سبزیجات کم روغن

– سالاد فصل

– 1 پیاله ماست و یا یک کف دست نان سبوسدار

  • شام:

– 1 پرس مرغ یا ماهی یا گوشت قرمز کبابی یا آبپز یا گریل شده (200 گرم)

– سالاد فصل با آبلیموی فراوان

– 1 کف دست نان سبوسدار

 

  • میانوعده:

– 2 ورق آناناس

– 4 عدد توت فرنگی

 

این موضوع که لیست رژیم از شخصی به شخص دیگر باید متفاوت باشد کاملا صحیح است اما این فقط نمونه‌ای از یک رژیم لاغری متعادل است هرشخصی بدون هیچ عارضه‌ای (درصورت عدم وجود بیماری خاص) میتواند انجام دهد.

به امید یک بدن سالم و اندامی زیبا برای همه‌ی شما عزیزان.

همچنین ببینید

لب های خشک

راه‌های درمان لب های خشک و ترک خورده

لب‌هایمان یکی از حساسترین اعضای بدنمان است. قدری حساس که با ماندن درمقابل آفتاب و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *