خانه / سلامت / راهکارهای سحرخیز شدن
راهکارهای سحرخیز شدن

راهکارهای سحرخیز شدن

اگر شما هم صبح زود، زمانی که صدای آلارم گوشیتان بلند می‌شود حس می‌کنید کل دنیا روی سرتان خراب شده و بصورت مکرر صدای آلارم را قطع کرده و برای چند دقیقه بعد بار دیگر زنگ هشدار را تنظیم می‌کنید، برای آشنایی با راهکارهای سحرخیز شدن  با زندگی‌ایده‌آل همراه باشید…

1. زود بخوابید تا زودتر بیدار شوید

بدیهی‌ترین راهکار آسان و زودهنگام بیدار شدن، همین نکته است. سالهاست که پدر مادرمان این حرف را به ما می‌زنند اما جدی نمی‌گیریم. ولی باید بدانید که موثرترین راه زود بیدار شدن همین کار است. اولین قدم را با این کار بردارید تا کار به مراحل بعدی برسد.

2. موبایل یا وسیله‌ای که زنگ هشدار را برروی آن تنظیم کرده‌اید را در جایی دور از تخت خوابتان قرار دهید

وقتی که زنگ هشدار را کنار بالشتان و یا روی پاتختی کنار تختتان قرار می‌دهید براحتی می‌توانید زنگ آلارم را معوق کنید. برای اینکه این اتفاق نیفتد و تنبلی نکنید باید زنگ هشدار را در مکانی دور از تخت خوابتان قرار دهید. برای اینکه صبح زود بیدار شوید، به سرکار، به جلسه امتحان و … دیر نکنید بهترین راهکار این است آلارم را دور از خود قرار دهید تا برای خلاص شدن از صدای اعصاب خرد کن زنگ هشدار از جایتان بلند شده و بیدار شوید و به جای تخت خواب به روشویی رفته و دست و صورتتان را بشویید.

3. کافئین کمتری دریافت کنید

همه‌ی ما در هنگام امتحانات، انجام پروژه‌ها و رساندن تز دکتری و ارشد برای بیدار ماندن با قهوه عجین شده و آن را جزو جدایی ناپذیر زندگی‌مان قرار می‌دهیم. درست است که مصرف قهوه به بیدار ماندن و هوشیاری‌مان کمک می‌کند اما این کار احتمال زودتر خوابیدنمان را به ریسک می‌اندازد. همچنین مصرف زیاد قهوه و افزایش کافئین در بدن، ضرر زیادی به بدن می‌رساند. بجای مصرف زیاد قهوه نوشیدن آب میوه طبیعی بسیار بهتر و سالم‌تر است.

4. ورزش کنید

در میان صدها دغدغه درس و مشق و کار و جلسه شاید بگویید که در چه بازه‌ای قرار است ورزش کنیم. وقتی با پای پیاده در مسیر دو مکان مختلف که کاری در هرکدام دارید می‌دوید و تحرک دارید این خودش نیز ورزش است. اما ورزش واقعی زمانی است که بعد از برگشتن از سرکار و رفع خستگی به یک پیاده روی تند 45 الی 1 ساعتی بروید. همین پیاده روی کوتاه باعث می‌شود جریان خون در بدنتان سریعتر شده و راحتتر به خواب بروید.

5. همین که بیدار شدید دوش بگیرید

وقتی که صبح زود بیدار شدید یک دوش ولرم بگیرید و یا در بدترین حالت دست و صورتتان را با آب سرد بشویید.  دوش گرفتن باعث سرزندگیتان خواهد شد و سرحالتر خواهید بود.

6. صبحانه را فراموش نکنید

با رعایت نکات قبلی دیگر به هیچ وجه مشکلی به نام به خواب ماندن ندارید. و برای اینکه روز بهتری داشته باشید باید به فکر آماده کردن و خوردن یک صبحانه کامل و سرشار از پروتئین باشد. با رعایت این نکات امیدوار و مطمئینیم که دیگر مشکلی به نام “ایوای دیر کردم” نخواهید داشت.

همچنین ببینید

لب های خشک

راه‌های درمان لب های خشک و ترک خورده

لب‌هایمان یکی از حساسترین اعضای بدنمان است. قدری حساس که با ماندن درمقابل آفتاب و …

3 دیدگاه

  1. خیلی عالی بود
    ممنون از راه اندازی سایت عالیتون
    موفق باشید

  2. خیلی خوب بود خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *