خانه / تناسب اندام / توصیه هایی برای بالا بردن متابولیسم
بالا بردن متابولیسم

توصیه هایی برای بالا بردن متابولیسم

هرچه متابولیسم بدنتان بهتر کار کرده و سریع تر عمل کند، سرعت نتیجه گیری تان از ورزش و رژیمتان بیشتر خواهد شد. بیایید تا نگاهی به روش های بالا بردن متابولیسم بیاندازیم. پس با زندگی ایده آل همراه باشید…

  • ورزش منظم

روزی 30 دقیقه ورزش بدون استراحت، یکی از روش های صدرصدی بالا بردن سرعت متابولیسم است.  ورزش و نرمش را تاحد امکان در فضای باز و به صورت ریتمیک انجام دهید. همچنین دم و بازدم صحیح و منظم را در حین ورزش را فراموش نکنید.

  • بالا بردن حجم عضلات

عضلات آن قسمت از بدن هستند که بیشترین میزان انرژی را می سوزانند. هرچقدر حجم عضلاتمان بیشتر باشد بیشتر انرژی می سوزانیم. بنابراین با انجام ورزش های قدرتی حجم عضلاتتان را بالا برده و سرعت متابولیسمتان را افزایش دهید.

 

  • تغذیه سالم و متعادل

پروتئین، کربوهیدرات و چربی را در برنامه تان برحسب نیاز بدن قرار دهید. متابولیسمی که نیازش براورده شود سریعتر کار می کند.

 

  • فراموش نکردن وعده صبحانه

شروع روز با مصرف صبحانه، بهترین راه بالا بردن سرعت متابولسیمیست که در طول شب کاهش یافته بود. مصرف پروتئین هایی مثل شیر و پنیر در این وعده به متابولیسمتان سرعت می بخشد.

 

  • خواب کافی و متعادل

متابولیسمتان در طول روز کار کرده و خسته می شود، بنابراین شب ها به استراحت نیاز دارد. بدنی که استراحت نکند، روز بعدی سوخت و ساز مناسبی نخواهد داشت. خصوصا خواب در ساعات 24 الی 4 بامداد بدنتان را ترمیم، تعادل هورمون ها را ایجاد و سرعت متابولیسم را افزایش می دهد.

  • نوشیدن آب کافی

برای اینکه بدنتان بتواند کارهایش را انجام دهد باید آب بنوشد. بخصوص برای دفع سموم، مصرف آب الزامیست. روزانه 2 الی 2.5 لیتر آب بنوشید.

 

  • مصرف ادویه جات

زنجبیل، فلفل قرمز، فلفل سیاه، آویشن و زردچوبه از جمله ادویه جاتی هستند که سرعت متابولیسم را افزایش می دهند. بنابراین سعی کنید غذاهایتان را پرادویه طبخ کنید.

  • مصرف میان وعده

مصرف فقط دو وعده غذا و یا گرسنگی کشیدن سرعت متابولیسم را کاهش می دهد. بجای تعداد کم وعده کامل، سه وعده اصلی سبک و حداقل دو میانوعده کوچک مصرف کنید. درواقع هر 3 ساعت یکبار به بدنتان خوراکیهای سالم وارد کنید.

 

  • تغذیه ی سرشار از فیبر

آرد کامل و سبوس دار، محصولات سبوس دار، سبزی و میوه ها سرشار از فیبر بوده و اگر به مقدار کافی مصرف شوند سرعت متابولیسم را افزایش داده و کارکرد روده ها را بهبود می بخشد.

 

  • سعی در کنترل وزن

عضله انرژی را مصرف و چربی انرژی را ذخیره می کند. اگر ذخیره چربی در بدن خیلی زیاد باشد باعث افت متابولیسم می گردد.بنابراین لاغر شدن و رسیدن به وزن نرمال نیز متابولیسم تان را سریعتر خواهد کرد.

پایین بودن متابولیسم خود دلیلی برچاقی است. اگر سخت لاغر می شوید با روشهای قبل از آخرین روش متابولیسمتان را سرعت بخشیده و لاغر شوید و سپس با کنترل وزن و ادامه دادن منظم به آن ها متابولیسمی سریع داشته باشید.

همچنین ببینید

گیاهخواری

5 خطای معمول که در تغذیه گیاهخواری انجام می‌شود

تغذیه گیاهخواری یا همان وگان، بی شک در روزهای اخیر به یک موضوع و سبک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *