خانه / تناسب اندام / آماده کردن ذهن برای تناسب اندام
آماده کردن ذهن برای تناسب اندام

آماده کردن ذهن برای تناسب اندام

برای حل مشکل اضافه وزن خود ضمیر ناخودآگاه و ذهن خود را متقاعد و آماده کنید، زیرا ذهنتان برنامه غذایی را بعنوان یک تهدید می‌بیند. برای آگاهی و آشنایی با روش های آماده کردن ذهن برای تناسب اندام با زندگی ایده‌آل همراه باشید…
برای رسیدن به وزن ایده‌آل، حفظ آن، تغذیه سالم و حفظ آن درطولانی مدت باید ضمیر ناخودآگاه خود را متقاعد کنید زیرا ضمیرناخودآگاهتان هرچه را که باور کند آن را انجام می‌دهد.
روانشناسان متخصص در زمینه ضمیرناخودآگاه می‌گویند: “رژیم‌های ناموفق لاغری وقتی مکررا انجام می‌شوند، در ضمیر ناخودآگاه فرد احساساتی از جمله ترس از سوتغذیه، ترس از گرسنگی، ترس از فقر و … ایجاد می‌شود و این احساسات باعث می‌شود شخص در یک بن‌بست گیر کند و نتواند اقدام به لاغری کند.” این ترس‌ها باعث ایجاد یک حس وابستگی به غذا در افراد می‌شود و هرچقدر هم رژیم بگیرند با خسران روبه‌رو خواهند شد.

رژیم برای ضمیر ناخودآگاه و ذهن به چه معناست؟

وقتی شما برای لاغری تلاش می‌کنید و به تغذیه سالم روی می‌آورید، ضمیر ناخودآگاهتان با این موضوع مانند یک جنگ برخورد می‌کند. زیرا در این بازه زمانی بدنتان بسیاری از مواد غذایی را به میزان حداقل مصرف می‌کند. ضمیر ناخودآگاه نمی‌تواند این موضوع را درک کند. ضمیر ناخودآگاه می‌گوید گرسنه ام و به فلان ماده غذایی نیاز دارم ولی نمی‌توانم آن خوراکی بیابم، و یا حتی موجود باشد نمی‌گذارند من به آن ماده دست یابم. خلاصه مطلب اینکه رژیم و تغذیه سالم برای ضمیر ناخودآگاه به منزله یک تهدید برای گرسنگیست. وظیفه ضمیرناخودآگاه زنده نگه داشتن ماست و رژیم را یک تهدید برای تداوم حیات برداشت می‌کند و باهمه قدرت به فکر پایان دادن به رژیم است.

ضمیر ناخودآگاه ما را چگونه تفسیر می‌کند؟

وابستگی به شیرینی‌ها یکی از اعتیادهای موجود در افراد دارای اضافه وزن است. این افراد درطول رژیم همواره این جمله سرزبانشان است: “آه، کاش یک شیرینی یا شکلاتی بود و می خوردم، این رژیم تمام شود حتما شکلات خواهم خورد” این افکار شیرینی را یک امر حیاتی برای ضمیرناخودآگاهمان تلقی می‌کنند. این افکار یکی از مهمترین دلایل شکستن رژیم بوده و افراد دلیل موجهشان این است که من “شیرین دوست هستم”. وقتی می‌خواهید رژیم شروع کنید می‌گویید: “من نباید به دنبال شیرینی، قنادی، دسر و غذاهای طبخ شده با آرد بروم” و دائما این جملات را برای خود تکرار می‌کنید به امید اینکه ذهن و ضمیرناخودآگاهتان را از آنها دور کنید ولی هرجمله که نام این خوراکی‌ها در آن بکار می‌رود باعث به یاد آمدن بیشتر این خوراکی‌های مضر شده و شما بیشتر به دنبال شکستن رژیم و خوردن آن‌ مواد غذایی می‌روید.

آماده کردن ذهن برای تناسب اندام

آیا می‌توانید ضمیر ناخودآگاهتان را برای رژیم قانع و آماده کنید؟

تا به امروز با خوردن مواد غذایی پرکالری و مضر روز به روز چاق شده و خود را قانع کرده ایم خیلی خوشمزه‌اند ،دوست داشتم ، این را به ضمیر ناخودآگاهتان حک کرده‌ایم و ضمیر ناخودآگاه فکر می‌کند که فقط باخوردن آنها حس خوشی خواهد داشت و بیشتر به سمت آن‌ها متمایل می‌شود و این یعنی باز هم خسران.
در ضمیر خودآگاهتان می‌داند که باید از این خوراکی‌ها دوری نماید و یا درحد معقول از آن‌ها مصرف کند اما ضمیر ناخودآگاه می‌خواهد شما خوشحالتر شوید و رژیم لاغریتان را تهدید خواهد کرد زیرا شمارا به آنها متمایل می‌نماید.

بازسازی ضمیر ناخودآگاه برای کاهش وزن موفق

خوراکی‌های سالم را بجای خوراکی‌های مضر به ضمیر ناخودآگاهتان معرفی کنید.به خاطر داشته باشید چه جمله منفی باشد (شکلات نمی‌خورم) و چه مثبت باشد (شکلات می‌خورم) ضمیر ناخودآگاهتان فقط به کلمه شکلات توجه کرده و به آن متمایل می‌شود. پس کلا آن‌ها را به یاد نیاورید.
هرروز همه ی سبزیجات و خوراکی‌های مفید را چندین بار از جلوی چشمتان و ذهنتان بگذرانید.
همه ی خوراکی های سالم را بخرید، لمس کنید، بخورید و بگویید من اینها را دوست دارم و باخوردن آن‌ها خوشحال می‌شوم.
با همه این افکارو جملات مثبت درباره خوراکی های مفید که در موارد بالا ذکر شد براحتی می‌توانید به لاغری و تثبیت وزنتان تداوم ببخشید.
باهمه این فکرها و متقاعد کردن همه روزه ضمیر ناخودآگاهتان که: “لوبیا سبز، کاهو، هویج، اسفناج و … خوراکی‌های مورد علاقه من هستند” باور کنید فقط به این خوراکی‌های سالم فکر کرده و به راحتی کاهش وزن داشته و به تناسب اندام خواهید رسید.

امیدواریم با روش های آماده کردن ذهن برای تناسب اندام و حفظ آن آشنا شده باشید.

همچنین ببینید

تیپ‌های مختلف بدنی در بانوان

سوزاندن چربی‌های موضعی متناسب با تیپ‌های مختلف بدنی در بانوان

اکثر ما از چربی‌های موضعی بدنمان شکایت داریم. شکل بدن برخی به شکل سیب است، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *